Szabályzat
00. Időpontok
- Szerda 19:00-ás kezdéssel.
- 18:40 msn gyülekező
- 19:00 Időmérő edzés ( 15 perc, 5 kör)
- 19:15 Bemelegités
- 19:25 Futam ( 35%-os versenytáv)
01. Bírói testület
A bajnokságnak két állandó bírája van. Semmilyen külön elbánás nem illeti meg a bírókat. Ha egy bíró is érintett egy ügyben akkor a döntéshozatalból kimarad.
Bírói Testület tagjai: Boozer, Klotzl
Ligavezető: Boozer, Klotzl
02. Chat szabályok
A versenyek alatt TILOS a chat használata. Csak a szabadedzéseken, és az időmérő elején, és végén megengedett a chat-elés.Chat-stop-ot csak a ligavezetők rendelhetnek el.
03. Versenykörülmények
Gumikopás: X2
Üzemanyag fogyasztás: Normál
Mechanikai hibák: Normál
Idõjárás: Változó
Versenytáv: 35%
Autó serülés: 50%
Megengedett segítségek: Kanyarodási segédlet(F1), Stabilitási segédlet(F4), Automataváltó(F7), Kipörgés gátló(F8), ABS(F9), Kuplung segédlet(F11)
04. Verseny elhalasztása
Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek elõtt, akkor lehetõség van a verseny elhalasztására! Ebben az esetben, más idõpontban rendezzük meg a kérdéses futamot.
05. Vezetési szabályok és ezek megszegéséért járó büntetések
TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat:
A futamon maximum kettő vágást nézünk el a harmadik vágástól vágásonként 3mp büntetést kap a vétkes versenyzõ! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát akkor az természetesen nem számít vágásnak!
Ha manõverével balesetet okozott vagy feltartott valakit, akkor a végeredményben 1 hellyel hátrébb soroljuk
TILOS a szándékos ütközés, meglökés és ezzel egyidejû jogtalan elõnyszerzés! Büntetés: a verseny után 15 mp idõbüntetés.
TILOS a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a gép automatikusan kizár, és nem vehet részt a programon tovább.
TILOS a tolatás! Csak akkor engedélyezett, ha valaki a szerelõkön kis mértékben túlcsúszik, illetve, ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amibõl csak tolatással tud a pályára visszatérni! A szabály megszegéséért utólag időbüntetés jár (ha manõverével másokat feltart). Ha a tolatással balesetet okoz, akkor a verseny után +10 mp jár!
TILOS diszkvalifikált versenyzõnek a pályán tartózkodni! Amikor a program kiszabja a büntetést a versenyzõ köteles azonnal a boxba hajtani és feladni a versenyt. Ha ezt mégsem teszi meg akkor a 1 versenyrõl, eltiltjuk!
TILOS a boxban átlépni a megengedett sebességet (limiter használata kötelezõ)! A versenyen a program magától bünteti a vétkeseket!
TILOS a boxutcát a piros lámpa elalvása elõtt elhagyni!
Aki ezt az idõmérõ edzésen megszegi, az utolsó helyrõl rajtol a futamon!
06. Elõzés
Rajtbaleset okozásáért a következõ versenyen utolsó helyrõl kell rajtolnia! Ezek tükrében nem érdemes nagy káoszt csinálni egy meggondolatlan manõverrel! (aki óvatosan rajtol, jobban járhat, mintha vadul megy az első kanyarba) Tipp! J
A védekezõ versenyzõnek is nagy a felelõssége! Nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben! Aki ezt mégis megteszi, és ezzel balesetet okoz, az a verseny után időbűntetésre számíthat. Aki ezzel a manõverével másokat feltart, az a verseny után +5 mp-et kap!
A védekezõ versenyzõnek van teljes joga elõször ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven. Ez akkor módosul, ha az elõzni kívánó versenyzõ már teljesen a védekezõ versenyzõ mellé ért!
TILOS a cikázás (egyenesben az ideális ív kettőnél többszöri megváltoztatása)!
Aki ezt megszegi, és ezzel másokat feltart, azt a verseny után hátrébb soroljuk öt hellyel!
Ha ezzel a manõverrel balesetet (az elõzni készülõ versenyzõ autója bizonyíthatóan megsérül manõvere következtében) okoz, akkor a verseny után kizárjuk (amennyiben célba ér)!
07. Lekörözés
Tükrök használata kötelezõ, hiszen ezek nélkül elég nehéz megítélni a hátul lévõ helyzetét.
Amint megjelenik a lekörözést jelzõ kék zászló, a lekörözendõ versenyzõ köteles a lekörözéshez készülõ pilótát olyan hamar elengedni ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni, fékezni, mert nem csak magát hanem a lekörözõ versenyzõt is bajba sodorhatja!!!
Ha a lassabb pilóta teheti, akkor a következõ módon engedje el a gyorsabb pilótát:
a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a lekörözõ versenyzõ elhagyja /erre valók az egyenesek/.
Ha a lekörözendõ versenyzõ bármilyen formában feltartja a lekörözni készülõ pilótát, akkor +5 mp! Ha manõverével balesetet (a lekörözni készülõ versenyzõ autója bizonyíthatóan megsérül manõvere következtében) okoz, akkor következő futamon az utolsó rajthelyről kell rajtolnia.
TILOS a cikázás!
08. Hivatalos menetrend
A Hivatalos futamokat hetente rendezzük meg.
Ez az általános menetrend!
**megjegyzés: A szerverre való ki/be lépkedés TILOS!
Ha valakinek csatlakozási gondja van, az próbálhat újból belépni!
09. Pontozás
A pontozási rendszer majdnem megegyezik a 2002-es FIA szabályzat szerintivel.
- 1.hely: 10 pont
- 2.hely: 7 pont
- 3.hely: 4 pont
- 4.hely: 3 pont
- 5.hely. 2 pont
- 6.hely: 1 pont
A következõ két pontverseny kerül megrendezésre:
- Egyéni pontverseny
- Csapat pontverseny
Egy futamon csak azok a pilóták szerezhetnek pontot, akik célba értek. Ha valakit kiesése ellenére is pontszerzõ helyen rangsorol a program, akkor természetesen nem kap pontot! Aki kilép a serverről pedig pontszerző helyen volt, az nem kap pontot!
Holtverseny esetén, mind az egyéni, mind a csapatversenyben a következõk szerint döntünk:
- Bajnok az a versenyzõ, aki több elsõ helyezést ért el az idényben.
- Bajnok az a csapat, amelyik több győzelmet szerzett! (2 pilóta összeadva)
- Ha az elsõ helyezések száma is azonos, akkor az elért több második helyezés dönt.
- Ha az elért második helyezések száma is azonos, akkor a legtöbb elért harmadik hely lesz a döntõ és így tovább.
|